20 januari, 2013


helgen är plötsligt alldeles för lång
blir så tom efter de smockade föreläsningsdagarna
och allt jag vanligtvis gör om kvällarna, allt engagemang på olika håll
det finns ju inte här
här är varje eftermiddag ledig
det känns konstigt
men bra på något vis

hinner tänka mycket. det är många nya drömmar som hopas innanför bröstet
eller kanske inte egentligen nya, men tydligare. de har trätt fram och skakat hand
jag ska fortsätta följa hjärtat och se i vilken ordning jag kan beta av dem

fick låna en gitarr förut. det räddade dagen
jag lämnade allt kreativt hemma, förutom block och penna, tänkte att här
här skulle jag inte ha tid med sådant
men det verkar vara precis det som behövs för att hålla ihop känslorna
hålla ihop mig.

mycket ny kunskap och massa engagemang, lagom med träning
och så det kreativa. så mår jag bra.

lyssnar på ny musik. norska toner. språket klingar så fint.
sen ska jag läsa en godnattsaga innan jag möter morgondagen
längtar efter allt den har att lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar